Wildlife research station

Aankomst en eerste indruk

Hallo Allemaal,

Hier dan mijn eerste bericht uit Zweden. Mijn reis hier naar toe is prima verlopen. Na een wat turbulente vlucht en een flinke stuiter bij de landing ben ik donderdag aangekomen in Stockholm Skavsta. Vanuit daar kon ik 10 min met de bus naar een hostel. Hier was helaas weinig te beleven. Er was 1 volwassen man die daar werkte, maar alleen tv heeft gekeken. Heb nog wel een rondje gelopen naar het centrum en dat was niet onaardig. Mooie brede winkelstraat met van alles wat. In de kiosk bij het station heb ik een maaltijd kunnen kopen. Uiteindelijk om 21 uur mijn bedje ingedoken.

Vrijdagmorgen is mijn reis verder gegaan en ben ik eerst met de bus en daarna met de trein naar Lindesberg gegaan. Hier stonden mij 4 studenten op te wachten. Met zijn allen zijn we vervolgens boodschappen gaan doen. Dat was een heel gezoek en met de prijzen wel wat gokken want ja is iets nou duur of niet? Heb me bedacht dat ik het toch nodig had, dus gewoon maar gekocht. Zal er de komende week mee moeten doen en kijken hoe ik uit kom (kan namelijk maar 1x per week boodschappen doen).

Aangekomen bij het onderzoeksinstituut heb ik een rondleiding gehad en mijn spullen uitgepakt. Het is duidelijk dat ik hier wel in the middle of nowhere zit en bomen genoeg hier (nog net niet zo veel als in Canada, maar wel zo’n eenzame zandweg er naar toe). Ik slaap in een huisje met 3 andere. Ik deel een kamer samen met een studente en haar hond. Gelukkig met de hond al dikke vrienden, dus dat moet wel goed komen.

Zaterdag heb ik mij de hele dag vermaakt met tv uitzendingen terug kijken. De overige mensen zitten allemaal in het kantoor te werken aan hun project. Zelf ben ik in de keuken gaan zitten. Neem toch aan dat ik doordeweeks al wel genoeg op kantoor zal zijn. Voor de duidelijkheid: de keuken, kantoor en mijn huisje zijn allemaal aparte gebouwen. ’s Avonds zijn we met de vier uit ons huisje een spel gaan doen. Om de beurt moesten we een kaartje pakken en dat wat er op stond natekenen zodat de andere dat konden raden. Was er niet goed in maar tot aan middernacht hebben we er veel lol mee gehad.

Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen tot 10.30 uur. Daarna rustig wakker geworden en weer een beetje in de keuken gezeten. ’s Middags zijn we met zijn allen net buiten het terrein gaan BBQ’en. Duurde eerst half uur voordat we het vuur aan hadden, maar daarna konden we er prima worstjes mee opwarmen aan een stok. Was erg leuk om te doen en heel erg gezellig. Na twee uur bij dat vuur kou kleumen (veel koude wind) zijn we binnen verder gegaan met kletsen onder het genot van een kop thee. Vanavond gaan we naar de sauna (die hebben ze hier en kunnen we gratis gebruik van maken ).

Morgen gaat dan mijn eerste werkweek beginnen en ben erg benieuwd wat ik er van moet verwachten. Hoor al wel van alles in de wandelgangen, maar zal vanzelf wel gaan ervaren hoe het is. Dat horen jullie dus volgende week!

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

de hijwegentjes

Hè schoonzus. Top dat je een goede reis hebt gehad en heel bent aangekomen. Echt top dat jet kan vinden met de andere mensen daar om je heen. Heel veel succes morgen met je eerste werkdag van je eerste werkweek. Ben benieuwd naar je volgende blog. Groetjes vanaf hier.. ook van je slapende broertje en de rest van de hijwegens.

martrude

Heel veel succes daar. Kan je ook een keer wat foto's op je blote zetten? Zien wij ook nog wat van de wereld ?
Groetjes co guus en martrude

liesbeth

Nou alle begin is goed dus het belooft wat!
Heeel veel succes met je eerste week en ben erg benieuwd naar je eerste werkweek.

Groet vanuit eindhoven .
Met een mooi weer zondag 18 graden en veel zon.

Liesbeth vos.

De Buurtjes van je Opa dhr. C. Kroes .

Ha Louisan,
Leuke berichten , we leven met je mee, je ziet heel veel denk wel aan die grote beesten die daar rond lopen , ze hebben zo,n groot gewei op hun kop ,.. en die zijn hard hoor ! Opa houdt ons wel op de hoogte van je belevenissen.
Groetjes van Teunie en Barend van Deelen

Jurriena

Veel suc6 hoor. Gelukkig ben je niet alleen in the middle of no where.

Hetty en Peter

We dachten al: het is stil op de deel.
Zo maar weggesneakt.

Leuk om weer te lezen over je ervaringen. Belooft weer veel goeds.

Geniet er van,

H&P

jan en lidy

ik zeg Maar zo: een goed begin is het halve werk.
veel plezier daar,
groetjes J&L

ali van soeren

Louisan,
Succes en heel graag foto's.

Mariska

Leuk je verhalen weer! En mooie foto's, ziet er leuk uit! Nog heeeel veel plezier en succes daar, maar gaat vast lukken :)

De buurtjes B.van Deelen van jou Opa

Zeg Lousian,
Hoe moet het nou op woensdag 18 maart ?
Stemmen ? Ben je dat vergeten ? Want in Zweden is geen stem buerau denken wij ,
Groeten uit het Veense , met Opa is het erg goed .
Teunie en Barend . van Deelen .

Dirkje

Leuk verhaal en leuke foto's! Ik ben benieuwd hoe jouw eerste werkweek is geweest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!