Wildlife research station

Nieuwe studenten, nieuw huisje, nieuwe informatie

Geëindigd met zondag 22 maart, gaan we door met maandag 23 maart

Maandagmiddag zijn we naar een huisje hier 10-15 min rijden vandaan gegaan om de bedden die we vrijdag hebben gekocht in elkaar te zetten. Ik kan jullie vertellen dat zelfs een ikea handleiding met plaatjes voor drie dames nog heel ingewikkeld kan zijn, maar uiteindelijk is het na 4 uur ploeteren gelukt om een stapelbed van het pakket planken te maken. Dit huisje is gehuurd, omdat wij geen gebruik kunnen maken van alle huisjes op het terrein bij het onderzoeksinstituut dus gaan er deze week drie studenten daar heen. Aan het einde van de middag is er een nieuwe student gearriveerd, afkomstig uit Duitsland en studeert momenteel dezelfde opleiding en richting die ik heb afgerond.

Dinsdag 24 maart

Vanmorgen ben ik begonnen met opnieuw uit verschillende kaken beenmerg te halen en in de oven te zetten. Dit is nog allemaal achterstallig werk wat moet worden ingehaald, dus voorlopig blijft dit een terugkerend karweitje. Hier was ik na een uur mee klaar. ’s Middags ben ik stokken gaan zoeken die nodig zijn voor het onderzoek in de zomer. Die stokken worden aan doeken vast gemaakt die we over de grond gaan slepen om vervolgens de teken die erop zitten eraf te halen en te identificeren. ’s Avonds hebben we met z’n allen weer gebruik gemaakt van de sauna. De nieuwe student en ik zijn gaan verhuizen naar Morskoga, het nieuwe huisje hier even verderop.

Woensdag 25 maart

Na de lunch zijn we met z’n allen begonnen met het opnieuw onderzoeken van een dode ree. Dit ging precies hetzelfde als de vorige keer. Al werd het met 6 mensen er niet echt handiger op, het is uiteindelijk toch wel weer gelukt om alle benodigde delen te vinden. Daarna ben ik samen met de Franse student naar Lindesberg gereden om nog een nieuwe student uit Spanje op te halen. Daarna hebben we meteen wat boodschappen gedaan. Nu zijn we voor ons onderzoek in totaal met zes studenten.

Donderdag 26 maart

Vanmorgen zijn we om 9 uur begonnen met het leren herkennen van alle diersoorten voor het onderzoek in Koberg. Hierbij gaat het voornamelijk om reeën, damherten, edelherten, elanden, wild zwijn, moeflon, vos, korhoen en auerhoen. Dit was erg interessant en we hebben daarna aantal plaatjes gekregen van wild camera’s waarmee we kunnen oefenen om ze te herkennen. Daarna had ik om 11.00 uur een massage. Elke maand komt hier iemand en dan kun je je inschrijven voor een massage. 20 minuten lang heb ik daar heerlijk van kunnen genieten en voelde mijn rug en nek daarna stukken soepeler. Wat dat betreft goed geregeld hier! Met de middagpauze om 14.30 uur is er op donderdag altijd een bespreking over de komende week. Ook zijn de twee nieuwe studenten en ik allemaal geïntroduceerd.

Vrijdag 27 maart

Vandaag was ik voor mijn gevoel weer even terug in de schoolbanken. Van een professor uit Uppsala hebben we de hele dag les gehad over teken. Aangezien het onderzoek in de zomer daar over gaat, hebben we geleerd hoe ze er uit zien, hoe ze ziektes overdragen en welke en hoe je verschillende soorten kan herkennen. Dit was ontzettend leerzaam, maar leuk vind ik die beesten niet!

Zaterdag 28 maart

Lekker uitgeslapen tot 9.45 uur en daarna zijn we bij het onderzoeksinstituut nog een student op gaan halen en vervolgens met vier personen naar Lindesberg geweest om boodschappen te doen. ’s Middags heb ik vooral lekker ontspannen en weinig gedaan. ’s Avonds hebben we met z’n allen een kaartspel gespeeld.

Zondag 29 maart

De ochtend is heel rustig begonnen. Er staat ook weinig op het programma voor vandaag dus lekker rustig aan. Ook wij hebben aankomende week maar 4 dagen, ivm paasweekend. Maar ondanks dat zal het zeker niet minder druk worden. Er staat genoeg op de planning, daarover horen jullie volgende week meer.

Ow ja trouwens, jullie moeten echt even in het fotoalbum kijken naar de foto van onze huurauto die we hebben voor het veldwerk. Het is echt te gek voor woorden! Al is het wel erg stoer om er in te rijden. Zonder contact en gewoon met een knop om de auto te starten, stoelverwarming etc. echt super gaaf.

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

liesbeth

Zoals ik lees en begrijp heb je t super naar je zin.
Alleen maar fijn als het zo is.
En ach louisan je bent nooit te oud om te leren ;-)

Af en toe ontspanning is natuurlijk ook nooit weg.
Want massage ja die wil ik ook wel, alleen......
Kom er niet voor naar zweden.

Hartelijke groetjes van ons:
Eindhoven.
Arnold - liesbeth.

Dirkje

Fijn dat je het zo naar je zin hebt, heel leuk om al je verhalen te lezen :)

Hetty en Peter

Dank je wel voor je nieuwe verhaal !

Prettige pasen,

H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!