Wildlife research station

Alles gaat z'n gangetje

GESCHREVEN OP: ZATERDAG 20 JUNI

Hallo lieve lezers,

Wat blijft de tijd toch hard gaan. Geloof dat ik dit zo’n beetje iedere keer zeg, maar dat is ook echt zo. Soms weet ik zelf niet waar de dagen blijven.

De afgelopen 2 weken zijn we hier vooral druk geweest met het hervangen van de reeën die we eerder gezenderd hebben. Dit gaat niet altijd even makkelijk en de meeste die we in het begin hebben gevangen zijn nu zo groot dat ze wegrennen. In de tussentijd is het wel gelukt om nog vijf nieuwe reeën te vangen en nu hebben we er dus 24. Helaas gaan er zo nu en dan ook dood doordat ze worden aangevallen en gedood door een vos. Dat is de grootste predator hier waar de jonge reeën het moeilijk mee hebben.

Vorige week was het weer ontzettend goed dus hebben we ook op het meer hier een rondje met de boot gemaakt. Die roeiboot lag hier al en we hebben die ons een beetje toegeëigend, dus met goed weer gebruiken we die regelmatig. Daarnaast zijn we afgelopen zondag met z’n allen naar de film ‘Jurrassic World’ geweest. Ik heb de andere drie films niet gezien, maar ik vond deze wel erg leuk en spannend. Het gaat over een dinosaurus park dat open gaat voor publiek en dan ontsnapt er een dinosaurus die gemaakt is met dna van andere soorten dinosaurussen en dat gaat dan natuurlijk mis waarbij 2 jongetjes worden achtervolgd en die weten te ontsnappen en uiteindelijk loopt alles wel oke af.

Met het werk gaat verder alles zo zijn gang. En ook wat betreft mijn project geen spectaculaire ontwikkelingen die ik jullie kan vertellen. Gisteren avond tijdens het rond rijden in de auto hebben we wel een vrouwtjes eland gezien met 2 (!!) jongen. Dat was echt het meest schattige wat ik ooit gezien heb. Ze zijn zo lelijk, maar zo schattig. Echt een genot om naar te kijken.

Verder is het aftellen voor mij nu wel begonnen. Dinsdag gaan we met z’n allen terug naar Grimso, omdat we daar dan een feestje hebben dat de grootste drukte met de baby reeen erop zit. En vandaag zijn mijn ouders vanuit Nederland vertrokken en die zal ik woensdag hier in Zweden gaan zien waar ik natuurlijk enorm naar uit kijk. Dan ben ik lekker 4 dagen vrij zodat ik met hun kan genieten. Plannen hebben we nog niet echt, dus daarover vertel ik jullie in mijn volgende blog.

Tot snel!

Groetjes en liefs Louisan

Reacties

Reacties

Hetty en Peter

Dank voor je bericht en de allerhartelijkste groet
voor je ouders.

H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!