Wildlife research station

Piek gehad, nu vakantie!

Hallo beste lezers,

Afgelopen week was behoorlijk druk en hectisch. Er moesten nog baby reeën opnieuw gevangen worden om bloed af te nemen, we moesten weer transecten lopen voor de teken en we wilde toch nog proberen een aantal nieuwe baby reeën te vangen. En dat allemaal voordat we dinsdagochtend met z’n allen naar Grimsö zouden vertrekken. Dat is allemaal gelukt. Inmiddels hebben we een totaal van 26 reeën gevangen en met het aantal mensen dat we hadden dit jaar is dat een uitermate goed resultaat. Daarmee konden we wel aankomen in Grimsö. De piektijd zit er wat het project nu eigenlijk wel op. Dit hebben we dinsdagavond 23 juni met de hele groep en alle betrokken medewerkers gevierd met een BBQ.

Maar niet alleen de BBQ was onderdeel van dit feest. Toen we om 16.00 uur aankwamen stonden er ‘spellen’ op het programma. Het was de bedoeling dat we een gezenderde ‘ree’ (knuffel met halsband) gingen zoeken, een broer/zus zouden vinden (kartonnen plaat) en dan met beide terug zouden komen om vervolgens de hele procedure die we normaal ook doen uit te voeren voor een jury. Uiteindelijk was het ‘Bogesund’ team als eerste klaar, maar of we alles juist hadden gedaan beviel te betwijfelen aan het einde. Tijdens het wachten van het vlees op de BBQ was er ook nog een quiz met allerlei uiteenlopende vragen. Daarna zijn we aan het eten gegaan en tijdens het eten werden de prijzen bekend gemaakt. Met de quiz was ik samen met een ander 2e geworden en zowel het Bogesund team als het team van Grimsö waren op gelijke stand geëindigd, dus de prijs in ontvangst mogen nemen met alle studenten samen. Al met al een top avond met veel gezelligheid.

Woensdagochtend stonden er een aantal lezingen gepland over teken en de onderzoeken van teken van de overige deelnemende onderzoeksinstituten. Dit was erg interessant. Rond het middaguur was dit helemaal afgerond en hebben we met alle studenten samen elandburgers van de BBQ gegeten. Daarna is het Bogesund team weer afgereisd en ben ik in Grimsö gebleven, want mijn ouders konden elk moment aankomen.

Het weerzien van mijn ouders was helemaal te gek en het was enorm leuk om hun het terrein van Grimsö te kunnen laten zien. Ook heb ik ze het huis in Morskoga laten zien waar ik een aantal weken heb gewoond. Vervolgens zijn we zo’n 20 minuten verder gereden richting Lindesberg waar mijn ouders een bord hadden zien staan van een camping. We verblijven nu dus op een camping in Gusselby 20 minuten vanaf Grimsö.

Morgen gaan we alles inpakken en richting Vaxholm bij Stockholm. Ik heb twee extra dagen vrij gekregen, dus woensdag ga ik weer aan het werk. Mijn ouders brengen mij dus naar Bogesund en daar kunnen we eerst samen nog 1,5 dag op een camping doorbrengen. Mijn ouders zijn voorlopig dus nog wel dichtbij, dat is erg gezellig.

Nu blijven we hopen dat het weer lekker zonnig en warm blijft en dan vermaken wij ons hier wel.

Groetjes en tot de volgende keer

Reacties

Reacties

Lisan

Zo 2 verhalen hopla! Geniet van je vakantietje met je ouders.

Marjanne

Groeten aan je Pap en Mam, geniet de komende dagen van elkaar! En......van even "helemaal niets"! Plezierrrrrr.....

Jan en Carla Mensink

Geniet van je vakantie en het weerzien met je ouders.Doe ze de groten maar.

Barend en Teunie van Deelen.

Groet van ons , het is hier erg warm geweest en hebben je Opa gedurig even op de koffie gehad , Hij vond het ook erg warm , maar nu maandagmorgen is het wel wat koeler maar wel zonnig , mooi fiets weer ,
Doe straks je ouders de H,Gr, van ons !!
Gr. van de buurtjes van Opa .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!