Wildlife research station

Inburgeren en weekend Färnebofjärden NP

Hallo lieve familie, kennissen en vrienden,

Inmiddels heb ik de overtocht van Bogesund naar Grimsö gemaakt op 14 juli. De laatste week daar ging enorm snel voorbij en hier aangekomen in Grimsö begon het acclimatiseren en inburgeren. Het werk blijft eigenlijk hetzelfde. We moeten elke dag door middel van de antenne de positie van de baby reeen bepalen. Het gebied hier in grimsö is wel een behoorlijk stuk groter en ik moet leren waar de baby reeen zijn. Gelukkig is het gebied opgedeeld in Noord en Zuid. De eerste week heb ik elke keer met iemand het Noorden gedaan, waar 9 baby reeen zijn. Daarnaast was ik na 1 dag werken op 16 en 17 juli al meteen vrij. Die heb ik vooral besteed door aan mijn eigen project te werken en banen te zoeken.

Zaterdag 18 juli zijn we ’s ochtends om 7.30 uur al begonnen met het controleren van de baby reeen, want er was het plan om met alle studenten (7 uit Grimso, 3 uit Bogesund) een weekend in Färnebofjärden Nationaal park door te brengen. Dit nationaal park is zo’n twee uur rijden met de auto van Grimsö richting het noorden. Rond 11.45 uur zijn we vertrokken, onderweg boodschappen gedaan en rond 14.00 uur kwamen we aan op de camping. We haddden 3 huisjes gehuurd, uitzicht op zee en midden in de natuur. Toen ook de drie personen uit Bogesund aan waren gekomen, hebben we ons opnieuw bij de eigenaren gemeld en kregen we kano’s/kayaks. Via lootjes met namen is er uiteindelijk bepaald wie met wie in een kayak zou gaan en zo gezegd zo gedaan. Er stond een aardige wind dus het was niet niks, maar uiteindelijk hebben we toch zo’n 3 uur op het water weten door te brengen. Uiteraard is er een boot midden op het meer omgekiepd, dus was het zwemmen geblazen. De meeste konden er wel om lachen, vooral omdat we het zelf niet waren! Terug op de camping hebben we wat tijd genomen om op te droog en van de zon te genieten om daarna een BBQ voor te bereiden. Die hadden we net buiten de camping, zodat we geen lawaai veroorzaakte voor anderen.

Zondag 19 juli zijn we allemaal uiteindelijk rond 10.30 uur uit ons bed gekropen en hebben we de hutten schoon gemaakt. Daarna een gezamenlijk ontbijt en daarna hebben we de camping verlaten. We zijn toen naar het bezoekerscentrum verderop in het park gereden. Deze had informatie over de dieren, planten en natuur in het nationaal park en ook rondom het bezoekerscentrum waren ontzettend indrukwekkende waterstromen te zien. Na een uur daar informatie te hebben opgedaan zijn we een stukje verderop gegaan om vervolgens een wandeling te maken. Dit gaven we vrij snel op door de hoge hoeveelheid muggen dat niet te overzien was en de vermoeidheid van sommige. Aan het begin van het wandelpad was een picknick plaats waar we de lunch genuttigd hebben en een vuur met rook hebben gemaakt om de muggen te verjagen. Dit alles hebben wij rond 17.00 uur afgesloten met een afscheid van de meeste, omdat langzamerhand de meeste studenten gaan terugkeren naar hun eigen land. ’s Avonds terug in Grimsö moest er nog wel gewerkt worden om te controleren of de baby reeen nog leven. Dit was gelukkig het geval wat een mooi einde maakte aan een fantastisch leuk en gezellig weekend. Foto’s van deze trip kunnen julli in het album terug vinden!

Afgelopen week is er verder weinig spectaculairs gebeurd. Ik heb ook het zuidelijke gedeelte van het gebied gedaan, dus nu weet ik zo’n beetje waar alle reeen zich hier bevinden. Daarnaast moesten er deze week weer teken worden gevangen, dus woensdag en donderdag zijn we daar met z’n allen druk mee geweest. En verder werk ik rustig door aan mijn eigen project met de foto’s en hebben we wat werk in het lab wat inhoud dat er reeen hoofden gekookt moeten worden om de schedels schoon te maken. Deze gaan vervolgens naar het natuurhistorisch museum in Stockholm. Toch wel weer leuk dat ik daar ook aan bijdraag, dus als jullie daar komen: iets daarvan heb ik schoongemaakt!

Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte, dus ga ik een einde maken aan mijn verhaal. Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes en tot de volgende keer!

Louisan

Reacties

Reacties

Lisan

Heerlijk, doe mij ook maar zo een gekookt reeen hoofdje!

H&P

Jaloersmakend interessant.
Het is je gegund

H&P

Jaap & Nel

Louisan,

Je bent waanzinnig bezig met heel mooie dingen.

We zijn heel trots op je.

Dikke kussen,

Jaap & Nel

Els

Wat ben jij een flinke meid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!