Wildlife research station

Zweden of Nederland? Het antwoord!

Hallo allemaal,

Zoals ik belooft heb zou ik jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen hier in Zweden. Vandaar even deze korte blog tussendoor. Na mijn blog afgelopen weekend is het namelijk even heel erg snel gegaan allemaal. Ik wilde afgelopen maandag gaan informeren voor wat werkzaamheden bij projecten die hier lopen, maar kwam daar niet aan toe doordat ik de hele dag op pad was voor het vegetatieonderzoek. Toen ik terug kwam, waren alle onderzoekers al weg.

Maandag avond lag ik in bed nog wat op mijn telefoon te zoeken, toen ik ineens een bericht kreeg van een onderzoeker die ik in Bogesund heb leren kennen met de volgende mededeling:

''Ik heb help nodig in het bosgebied rondom Grimsö binnenkort en ik vroeg me af of je wilde werken?''

Hier ben ik mee in gesprek gegaan en het zou gaan om het opzetten van een experiment en camera's voor een periode van vier weken. Het onderwerp heeft te maken met het gedrag van elanden bij het zoeken naar voedsel. Lijkt mij zeker interessant en ach 4 weken meer of minder maakt niet uit toch??

Dinsdag en gisteren zijn we verder aan de praat geraakt en nu komt het: ik ga voor 3 maanden (!!!) meewerken aan dit onderzoek en in de tussentijd dat er geen data kan worden verzameld voor dit onderzoek ga ik helpen met andere onderzoeken bij een ander onderzoeksinstituut zuidelijker van hier (in de buurt van Öster Malma).

Dus het antwoord is dat ik voorlopig t/m eind februari ZWEDEN als mijn verblijfplaats heb! Sommige van jullie kan ik misschien nog wel blij maken, want 19 december t/m 29 december kom ik terug naar Nederland en vier ik de kerstdagen met familie!

De allerbeste groeten vanuit het winterachtige, momenteel sneeuwende Zweden!

Louisan

Reacties

Reacties

Jaap & Nel

Louisan ,wel heel bijzonder, veel succes en we hopen je rond
de Kerstdagen te ontmoeten.
Voor vandaag gefeliciteerd met je broer.
Lieve groeten,
Jaap, Nel en een poot van Jetje

Jan en Carla

Veel succes met de Elanden en erg leuk dat je met de kerstdagen lekker thuis bent bij je familie.trouwens nog gefeliciteerd met je broer.
Groetjes
Jan en Carla

Liesbeth-vos@live.nl

Yoehoeoeoe fijn voor je gefeliciteerd ! Welverdiend kanjer !!

Marjanne

Wat een bofkont ben je joh! Heerlijk toch? En dan ook nog MET sneeuw op dit moment....beetje jaloers, dat wel!
Fijn dat je de Feestdagen in het Hollandse bent, zullen je Pap en Mam ook wel blij mee zijn denk ik.
Geniet van de komende tijd, tot je volgende blog! x

Saskia

Heeel erg leuk nieuws louisan !! super blij voor je.

fijn dat je kerst bij je familie kan zijn.

leuk.

Petra

Top dat je nog t/m februari daar mag blijven, top !!! En ook heerlijk dat je me de Kerst gezellig bij je familie kunt zijn. Veel succes nog en geniet van de sneeuw daar, want hier is het vooral nat en winderig.....

Peter en Hetty

Dat is een groot compliment voor je !
Geweldig. En leuk om je binnenkort weer te zien.
We houden wel voor je in de gaten of je ouders je bedje
al aan het opdekken zijn.

Hartelijke groet,

H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!