Wildlife research station

Begin van mijn 2e jaar in Zweden

Hallo allemaal,

Inmiddels is het alweer 2 weken geleden dat ik op het vliegtuig ben gestapt terug naar Zweden nadat ik een mooie wintersport vakantie heb gehad met de hele familie.

Op 1 maart ben ik dus terug gevlogen en vervolgens met een nieuwe huurauto (Volkswagen Polo) naar Grimsö gereden. Woensdag 2 maart was een dag om te acclimatiseren en heb ik boodschappen gedaan. Donderdag 3 maart t/m zaterdag 5 maart heb ik ’s ochtends geholpen met het reeën vangen. Er ligt namelijk nog wat sneeuw dus is het het proberen waard. En uiteindelijk hebben we toch een aantal beesten gevangen dus het was niet voor niks. Het weekend (5 en 6 maart) heb ik opnieuw voor de dieren van mijn baas gezorgd. Dit vond ik best wel leuk. Even heerlijk met de honden knuffelen die zo blij zijn dat je er bent en ook wat aandacht voor de paarden en koeien die vooral blij zijn dat je ze voer komt brengen. Zaterdag ben ik ook nog gaan ijsvissen en heb ik 3 zeebaarzen gevangen! Daarna heerlijk de sauna in en toen was mijn kaarsje wel op voor de dag. Ik vind het helemaal leuk dat ik 3 vissen heb gevangen (mijn allereerste ooit) en dat op de dag dat ik precies 1 jaar in Zweden ben! Zondag zijn de vissen genuttigd samen met nog wat vissen die al eerder waren gevangen.

Vorige week (ma 7 t/m vrij 11 mrt) ben ik vooral bezig geweest om de opgehangen camera’s te controleren en nogmaals opnieuw klaar te maken voor een nieuwe en laatste ronde voor dit seizoen. En het leuke nieuws is dat ik dit keer wel een stuk of 5 elanden op mijn camera’s had. Niet allemaal even goed, maar ik ben blij met het resultaat! Nu nog zien of ze ook van mijn boompjes hebben gegeten.

Woensdag ochtend (9 mrt) hebben we opnieuw reeën proberen te vangen met als resultaat 4 beesten. Niet allemaal nieuw, maar iedere vangst is meegenomen. Daarnaast was ik ’s avonds uitgenodigd voor een verjaardag. Dit was rond 18 uur dus ik dacht ga even op de koffie en dan weer naar huis. Maar blijkbaar ging dat wat anders, want er stond voor 5 personen eten op tafel. Dus uiteindelijk heel gezellig met z’n allen gegeten en voor mij is er speciaal engels gepraat wat ik wel super fijn vond. Avond is voorbij gevlogen.

Verder is de week een beetje hetzelfde verlopen als de rest van de week. Ik heb donderdag nog geholpen meet reeën vangen. Zaterdag 12 maart ben ik opnieuw gaan ijsvissen. Helaas was het resultaat minder succesvol. 1 zeebaars, maar wel de grootste van allemaal. Daarna weer een korte sauna voor ik op pad ben gegaan voor een diner bij mijn professor. Ook dit was weer een geslaagde avond met veel gezelligheid.

Inmiddels ben ik afgelopen maandag de 14e verhuist naar Morskoga. Hier heb ik vorig jaar ook al een tijdje geslapen, dat is een onderkomen hier 15 minuten met de auto vandaan. Ook is er een Nederlandse student aangekomen. Omdat de sneeuw nu inmiddels bijna weg is vanwege de hoge temperaturen (boven de 10 graden) ben ik gisteren weer wat intensiever het veld in geweest om afstand tussen bomen te meten. Dit heb ik vandaag ook weer gedaan waarna ik samen met de andere Nederlandse student een nieuwe Franse student op ben gaan halen. Nu zijn we dus met 3. Dus ik ben nu niet meer alleen wat ook wel gezellig is. De dagen vliegen in ieder geval ineens voorbij.

Hoe de komende periode er uit gaat zien weet ik nog niet helemaal. In ieder geval is het de bedoeling dat ik het project met de bomen af ga ronden. Hierover horen jullie dus de volgende keer meer!

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

Mike

Suc6 het tweede jaar Louisan!
Vind je het relaxed werken in Scandinavië? En hoe zijn de mensen daar in vergelijking met NL? (Misschien wil je dit persoonlijk aan me mailen)
Groetjes,
Mike

Els

Wat ben ik blij dat je veel gezellige avonden hebt!
Ook goed dat je niet al die bomen alleen hoeft te doen......
Manmanman.....zoveel!
Hi, weet er alles van????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!