Wildlife research station

Nieuw avontuur

Lieve familie en vrienden,

Na mijn laatste blog vorig jaar over Rome is er veel gebeurd. Ik heb mijn afstudeerproject in het Drents-Friese Wold met succes afgerond en inmiddels ook sinds augustus mijn diploma op zak. Dus op zoek naar een baan en een nieuwe uitdaging. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Toch is er nu een nieuwe uitdaging op mijn pad gekomen waarover ik jullie het komende halfjaar wil vertellen.

Dit keer is de bestemming Zweden. Via een contact in Italië heb ik iemand leren kennen uit Zweden en nu ben ik gevraagd om mee te helpen met verschillende onderzoeksprojecten bij Grimsö Wildlife Research Station in de gemeente Lindesberg. Lindesberg ligt 30 km vanaf het onderzoeksstation. Het onderzoeksstation is onderdeel van de Zweedse landbouw universiteit. Het onderzoeksgebied is 13.000 ha.

Zelf ga ik onder andere deelnemen aan onderzoek naar de interactie tussen de verschillende hertensoorten die in het gebied leven en een onderzoek naar de relatie tussen reeën en teken. Heel veel meer weet ik verder nog niet.

Ik weet nog niet precies hoe het zal gaan, maar er zijn op het terrein verschillende huisjes aanwezig waar ik een kamer zal krijgen. Het zal in ieder geval een heel internationaal gezelschap zijn, want er zijn ook al personen uit Italië, Frankrijk en Zwitserland.

Het begint inmiddels al wel op te schieten, want vandaag over twee weken zal ik al in Grimsö zijn. Donderdag 5 maart om 14.40 uur vertrekt mijn vliegtuig vanaf Düsseldorf Weeze naar Stockholm. Daar overnacht ik en ga ik 6 maart richting mijn eindbestemming.

Het adres voor post is vanaf 6 maart als volgt:

Grimsö wildlife research station, Dept. of Ecology, SLU

In the name of Louisan Verschuur

730 91 Riddarhyttan

Sweden

De einddatum is nog onbekend. Het zal zoals het er nu naar uit ziet niet eerder worden dan augustus/september voor ik weer terug kom in Nederland.

Jullie horen weer van mij zodra ik ben aangekomen!

Reacties

Reacties

Lisan

Nog 2 weekjes! Nu komt her echt echt dicht bij. Ben wer benieuwd naar je verhalen. Veel plezier lieverd!!

liesbeth

Dan voor nu een hele fijne ski-vakantie geniet van het familie samenzijn!
En voor in zweden: een fijne en leerzame tijd en vooral ook veel plezier daar.

Ga je zeker volgen!

Groetjes van mij.

Marjanne

Zo....dat heb je goed geregeld! Vanuit het "gewone" Nieuwegeinse alvast heel veel plezier in het verre land en succes bij de onderzoeken. M.

Jaap & Nel

We kijken weer uit naar je verslagen en foto's
Groetjes,

Jaap & Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!