Wildlife research station

Vakantie gehad, laatste week Bogesund

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik weer afscheid genomen van mijn ouders, dus tijd voor een update dacht ik zo. Na mijn vorige weblog zijn we nog een aantal dagen in Gusselby, bij Lindesberg gebleven en genoten van het mooie weer. Vervolgens zijn we maandag 29 juli van de camping vertrokken richting Bogesund, Stockholm.

Dinsdag 30 juli zijn we vanaf Vaxholm met de boot naar Stockholm centrum gegaan. Met de boot duurt het ruim een uur, maar het uitzicht is mooi en de tijd vliegt voorbij op de boot. Vervolgens zijn we met een hop on-hop off bus Stockholm gaan verkennen. Hierbij kun je bij verschillende haltes gewoon uitstappen en weer opstappen ergens anders of op hetzelfde punt wanneer je maar wilt en hoe vaak je maar wilt. Uiteindelijk zijn we halverwege bij een markt uitgestapt en hebben daar koffie gedronken. Daarna zijn we over de markt gaan lopen, dat voornamelijk uit groente/fruit kramen bestond. Dit hield in dat de een na de ander je fruit stond aan te smeren, maar dat is ze bij ons niet gelukt, al vond mijn vader het wel leuk over de asperges te praten. Het concertgebouw stond naast de markt en daar zijn we even binnen geweest, helaas was het gratis mini-concert al bijna afgelopen. Al met al hebben we een goed beeld gekregen van Stockholm. ‘s Avonds hebben we in Vaxholm gegeten.

Woensdagochtend zijn we vanaf de camping in Vaxholm verhuist naar de parkeerplaats bij het kantoor dat wij gebruiken. Dit was erg fijn zo kon ik werken en toch mijn ouders ‘s middags en ‘s avonds nog zien. En heb daarom ook met hun gewoon kunnen eten.

Donderdag heb ik mijn moeder mee genomen om haar te laten zien hoe we ’trianguleren’ om de plaats van alle baby reeen te bepalen. Dit ging al met al heel goed (ondanks mijn frustraties) en met het mooie weer hadden we een gezellige ochtend. Vrijdag 3 juli zijn mijn ouders vanuit hier vertrokken richting het zuiden om nog wat meer van het land te zien voor ze weer terug naar Nederland gaan.

Verder hebben wij hier weinig werk meer. Op het moment zijn we hier met vijf studenten en we hoeven alleen het trianguleren nog te doen (ongeveer 3 a 4 uur werk per dag voor 1 persoon). Dus ik heb ook veel tijd om aan mijn project werken.

Zaterdag 4 juli waren er een aantal jagers die een praktische les kregen over de autopsie van een zeehond. Met z’n allen zijn we daar gaan kijken en dat was zeer interessant. Zo heb ik geleerd dat hun zeehond een staart heeft en dat ze net als wij rechts of linkshandig kunnen zijn. Dit kun je zien aan de scherpte van de nagels die ze hebben. Zeker een nuttige middag waarin ik weer veel heb mogen leren.

Inmiddels is mijn laatste week hier in Bogesund aangebroken. Aankomende maandag (13 juli) ga ik terug naar Grimsö en dan zit al het heen en weer reizen er in principe op. Dan blijf ik de rest van mijn verblijf daar. Tot wanneer dat is, weet ik nog steeds niet, dat hangt ook een beetje van de situatie af.

Dit was het weer voor deze keer.

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

Lisan

Wat voor frustraties heb je? " Dit ging al met al heel goed (ondanks mijn frustraties) en met het mooie weer hadden we een gezellige ochtend. " Je verhaal klinkt als genieten! Leuk weer om te lezen chica!

liesbeth

Hoi louisan,

Ben eigenlijk zo benieuwd hoe het eten in noorwegen is, snap dat t veel vis zal zijn maar daar buiten wat en hoe.

Fijn dat je je pa en ma hebt gezien en gesproken !
Maar het lijkt wel een lange vakantie daar ;-) .

Hier in Nederland hebben we ruim twee weken heel warm weer gehad van boven de 30 graden dus was jij waarschijnlijk ff goed af.

Ben benieuwd hoelang je nog in Noorwegen zal zijn.
Geniet en leer, maar dat gaat jou zeker weten goed af!

Groetjes van hier waar het op dit moment regent en een stuk frisser is.

Liesbeth.

H&P

bedankt maar weer.
Jullie hebben het leuk gehad. Dat is fijn.
Ben benieuwd naar de verhalen van je ouders.

Hartelijke groet,

H&P

Jaap & Nel

Leuk verhaal weer, we hebben ook al enthousiaste verhalen van Pa en Ma gehad per telefoon.

Groetjes,

Jaap, Nel en een poot van Jetje

Henrianne

He Louisan,

Ik vind het fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Het blijft wel gek dat je zover weg zit..

Hier gaat alles zijn gangetjes als gewoonlijk. Bij ons begint het aftellen naar onze vakantie. chris hoeft nog maar negen dagen te werken en ik veertien. Dus het begint op de schieten!

Geniet van je verblijf daar en van het werk dat je doet. Leer ervan en doe ervaring op.

groetjes henrianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!