Wildlife research station

Een mooi einde van het jaar

Lieve lezers,

Zo net voor de kerst wil ik jullie nog even op de hoogte brengen van mijn afgelopen 2 weken.

In het weekend van 12 en 13 december was ik eindelijk weer zo ver om opnieuwhet onderzoek te starten. Ik heb nieuwe gebieden gevonden voor het onderzoek die geen enkelanderonderzoek in de weg zit. Dusik ben het weekend hard aan de slag geweest en heb uiteindelijk 500 bomen een label gegeven met hun identieke nummer endaarvan zijnde helft van de bomen ingesprayd met eengoedje om te kijken of dit een effect heeft. Al met al een druk weekend, maar wel met een bevredigend gevoel aan het einde ervan.

Daarnaast had ik het weekend bewust zo ingepland met werk, want daardoor kon ik maandag 14 en dinsdag 15 december 'vrij' zijn. Want maandagochtend stond de eerste sessie voor het vangen van de reeën op het programma, zoals ik dat heb gedaan in maart toen ik kwam. Ondanks de vorst is het toch belangrijk dat er sneeuw komt als we echt goed willen vangen, maar het resultaat was toch 1 ree.

's Middags ben ik naar Lindesberg geweest voor boodschappen, want op dinsdag 15 december hebben we eerste de hele dag lezingen gehad van 10 minuten van alle projecten die er op dit moment lopen bij het onderzoeksinstituut. Helaas was het merendeel wel in het Zweeds en dat was nog wel moeilijk. Ondanks dat was het een gezellige dag die we hebben afgesloten met een kerstdiner waarbij iedereen iets mee nam. Dit was erg geslaagd en het was een enorm gezellige avond met veel collega's.

Woensdag 16 december ben ik weer het veld ingeweest voor het onderzoek met de bomen en ook de rest van de week ben ik daar nog mee bezig geweest en nu heb ik uiteindelijk in totaal 3 van de 10 gebieden klaar. Een mooi begin vindt ik zo. Daarnaast heb ik donderdag 17 en vrijdag 18 december 's ochtends weer meegeholpen met het vangen van reeën en ondanks het zachte weer is het uiteindelijk toch gelukt om nog 2 nieuwe reeën te vangen. Ik kan niet wachten om er nog meer te doen!

Zaterdag 19 december was het dan eindelijk zo ver: mijn terugtocht naar Nederland voor een korte vakantie thuis. De reis is heel voorspoedig verlopen en uiteindelijk stond ik nog eerder dan gepland in de armen van mijn familie.

Sinds mijn thuiskomst is er een rollercoaster aan activiteiten en bezoeken, maar ik geniet er optimaal van, want over 5 dagen zit ik alweer in het vliegtuig terug naar Zweden.

Via deze weg wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle reacties, berichten en steun in de afgelopen 9 maanden van mijn fantastische avontuur. Veel mensen om mij heen vragen zich af voor hoe lang ik nu weer weg zal blijven. Eerlijk gezegd kan ik daar weinig over zeggen. Minimaal tot eind februari en hopelijk langer! Wanneer ik hierover nieuws heb, horen jullie dat natuurlijk.

Daarnaastwil ik hierbijiedereen hele gezellige kerstdagen en en gezond 2016 toe wensen.

Tot in het nieuwe jaar!

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

Marjanne

Gezellige feestdagen joh, geniet van de relatief korte tijd dat je weer in het land bent! En uiteraard een gezond en liefdevol 2016 gewenst. Ook in het nieuwe jaar blijf ik je volgen dus......tot in 2016 dan maar!
Plezierrrrrrr! ????????????

Liesbeth vos

WoW Louke wat heb jij een fijn leven ! Reizen, doen wat je leuk vind ! Heeeerlijk . Voor jou en jou familie hele fijne kerstdagen , geniet er samen van !! En een heel gezond fijn voorspoedig succesvol 2016 !! Hoop gauw te lezen tot hoelang je daar blijft . Groetjes van mij en heb een fijne tijd !

Marjanne

Leuk hoor, stuur ik een kerstman mee staan er allemaal vraagtekens....zucht!:-*

De buurtjes van Opa ,

Fijn dat je zoveel werk heb , en nog interessant ook wij wensen jou dan ook een gezond en een fijn nieuwjaar van harte toe ,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!