Wildlife research station

Eerste werkweek

Hallo allemaal,

Mijn eerste week hier is eigenlijk toch wel weer snel gegaan waarin ik veel verschillende dingen al heb gedaan en meegemaakt. Nog even terug komend op de sauna: die was echt heerlijk :D. Om het overzichtelijk te houden een idee van mijn bezigheden van dag tot dag.

Maandag 11 maart

Vanmorgen zijn we met z’n vieren de beschikbare wildcamera’s gaan controleren. Deze hebben we nodig voor onderzoek en het was de bedoeling om alle instellingen goed te zetten. Het was niet altijd even makkelijk want bij iedere camera moet een soort kleine afstandsbediening (soort ipod) zitten en die passen niet allemaal op dezelfde camera. Ieder model camera heeft een andere. Daarna zijn we wat gaan eten en toen ben ik ’s middags begonnen met een online cursus die ik moet doen. Dit gaat over dierenwelzijn, wetgeving en gebruik van dieren voor onderzoek. ’s Avonds is er een groep jagers aangekomen die hier komende week een cursus hebben en die hadden ons uitgenodigd om mee te eten. Hebben uiteindelijk eend gekregen, want het wild zwijn was al op. Eend was ook lekker en goed gekookt. Was een gezellige introductie en hebben tot middernacht zitten praten met elkaar.

Dinsdag 10 maart

Vanmorgen ben ik voorgesteld aan de begeleiders. Meteen al een heel warm welkom maar later vandaag zou ik nog een introductie krijgen. Vervolgens hebben we de wildcamera’s mee naar buiten genomen. Toen hebben we ze aangezet en zijn we er langs gaan lopen zodat we later op de computer kunnen controleren of ze goed werken. Daarna ben ik verder gegaan met de online cursus. Niet erg moeilijk, veel leeswerk. ’s Middags heb ik van de begeleiders een korte inleiding gehad in wat er de komende periode gaat gebeuren. En ik kan jullie vertellen dat dat nogal wat is! Maar dat allemaal op zijn tijd. ’s Avonds zijn we opnieuw bij de jagers beland en hebben we weer een gezellige avond gehad met genoeg discussies aangezien de meningen van jagers en natuurbeheerders/biologen nog al eens verschillen.

Woensdag 11 maart

’s Middags ben ik bezig geweest met mijn online cursus. ’s Avons hebben we de wildcamera’s opgehangen en ze in het donker getest om te kijken of ze dan werken.

Donderdag 12 maart

Vanmorgenhadden we van 1 van de studenten een afstudeerpresentatie van zijn master studie over bizons in Polen. Erg leuk omdat het onderzoek was uit het gebied waar ik zelf ook met school ben geweest. Daarna even tijd om wat te eten en vervolgens hadden we een gesprek met een begeleider met wat meer details over hoe het eerste onderzoek gaat verlopen. Dit onderzoek gaat vanaf 7 april in Koberg plaatsvinden (4 uur rijden hier vandaan). Meer hierover vertel ik jullie zodra het dichterbij is. Na dit gesprek ben ik samen met Regina en haar hond voor controle naar de dierenarts geweest in Marienberg en daar hebben we vervolgens ook boodschappen gedaan. Al met al een drukke maar gezellige dag.

Vrijdag 13 maart

Vanmorgen ben ik begonnen met het controleren van alle wildcamera’s op de computer en of ze allemaal werkte. ’s Middags ben ik verder gegaan met mijn online cursus en behalve een aantal filmpjes over gedrag die ik nog moet kijken en een opdracht bij moet maken heb ik de cursus afgerond! Vanmiddag heb ik hier bij het vogelhuis een grote bonte specht gezien. Dit is de eerste keer dat ik deze soort zo goed heb kunnen observeren.

Zaterdag 14 maart

Ik ben begonnen met het doen van mijn was. Gelukkig is daar een wasmachine voor dus hoef ik zelf weinig aan te doen. Ook is er een droger wat het helemaal makkelijk maakt. Ondertussen hebben Regina, Alessandra en ik de filmpjes van de cursus bekeken en nu heb ik het helemaal afgerond. Een van de taken die de begeleider gisteren heeft gegeven is om beenmerg van damherten te wegen dat in de oven ligt om te drogen. Daar ben ik mee begonnen en heb ik vervolgens op formulieren moeten noteren. Naar aanleiding daarvan heb ik mijzelf mijn eerste taak toegeëigend door de formulieren waarop de gegevens ingevuld moeten worden in de computer te zetten, omdat dit nog niet door iemand gedaan is, maar wel nodig is voor een onderzoek. Daar ben ik ’s avonds nog even mee bezig gegaan. Ook heb ik in het begin van de avond weer een aantal andere mooie vogelsoorten bij het vogelhuis gezien. Erg leuk!

Vandaag zondag 15 maart

Vandaag heb ik weer uitgeslapen en ben ik weer verder gegaan met het digitaliseren van de formulieren. ’s Middags zijn Alessandra, Sarah en ik begonnen aan een wandeling rondom het meer maar die is al gestrand op het moment dat we letterlijk door het meer over moesten steken. Uiteindelijk via de waterkant weer terug naar het terrein gelopen. Ook heb ik vanmiddag mijn eigen wildcamera opgehangen dus afwachten wat daar van komt.

Het is een heel verhaal geworden, maar al met al is mijn eerste week prima verlopen en heb ik het al goed naar mijn zin.

Tot volgende week!

Groetjes Louisan

p.s. Foto’s zijn toegevoegd in de map ‘Grimso wildlife research station’.

Reacties

Reacties

liesbeth vos

Zo te horen en te lezen begrijp ik dat je het goed naar je zin hebt daar ? Fijn om bezig te zijn met hetgeen je leuk vind om te doen.
Klinkt daarbij dat je ook vooral gezellig hebt met de mensen om je heen.

Dus louisan: go for it.
Groet vanuit het koude Eindhoven.

Jaap & Nel

Hoi Louisan, Je hebt in zo'n week al weer heel wat beleefd. We merken dat je het erg naar je zin hebt.
Je komt op deze manier wel in de mooiste natuurgebieden. De foto's van Grimsö wildlife research station tonen een ongerepte natuur, prachtig en het zal mooi zijn wanneer het voorjaar begint. Groetjes en tot het volgende bericht,
Jaap, Nel en een poot van Jetje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!