Wildlife research station

Druk, druk, druk

Hallo lieve lezers,

Tijd voor een nieuwe blog. Ik heb weer veel gedaan de afgelopen twee weken en ook weer een nieuwe uitdaging om geleerde theorie in de praktijk te brengen. De eerste week na mijn blog update bestond vooral uit het werken aan mijn project, labwerk (baarmoeders van reeën controleren op eierstokken en embryo). Daarnaast hoeven we nu nog maar 3x per week de baby reeën te controleren door middel van triangulation. De meeste zijn nu namelijk al zo groot dat de kans op overleven wel groter is. Helaas is afgelopen weekend een gevangen ree (11 kg inmiddels) dood gereden op de weg naast het gebied. Dus er zijn er hier nu inmiddels nog 16.

Op 2 augustus ben ik samen met de Franse student gaan paardrijden. Ik had daar echt enorm veel zin in omdat ik al meer dan een jaar niet meer gereden heb. En op een Ijslander door de Zweedse bossen galopperen is echt te gek. Ik heb enorm genoten en ondanks dat mijn spieren twee dagen hebben geprotesteerd van dat hobbelen, had het van mij zo weer gemogen. In 1 woord: HEERLIJK!

Inmiddels zijn er ook weer twee studenten terug naar huis vertrokken waardoor er nu nog twee Franse studenten over zijn samen met mij. Genoeg werk te doen, want na het flaggen van de teken hebben we afgelopen week diezelfde 20 transecten opnieuw bezocht om de vegetatie te bepalen. Dit is om uiteindelijk een relatie te leggen tussen de hoeveelheid teken en de verschillende habitatten. Hiervoor moest ik mijn plantenkennis weer te voorschijn halen. En ze zeggen: oefening baart kunst, dus maar veel doen en dan komt het allemaal goed. En dat was ook zo, want gisteren hebben we de laatste transecten gedaan en is het hier nu afgerond.

Vanmiddag ga ik samen met de Franse heren richting Bogesund om daar ook weer de vegetatie bepaling te doen. Ook zullen we daar helpen met het uitzoeken van de teken van het flaggen, want het is nu echt de teek piek en het zijn er daar dan ook honderden. Aan het begin van volgende week ben ik weer terug in Grimsö om hier de teken te vlaggen en ga vervolgens de week erna (vrijdag 21 aug) nog weer een keer op en neer naar Bogesund, want dan is de supervisor daar op vakantie en nemen wij als studenten de taken over.

Daarnaast kan ik jullie nu inmiddels langszaam gaan voorbereiden op mijn terugkomst. Ik heb nog geen exacte datum en vlucht gepland, maar het lijkt er sterk op dat ik na het heen en weer gereis, begin september terug zal komen naar Nederland, omdat hier het werk dan bijna ophoud.

Nu begin ik mij dan ook echt te beseffen dat de tijd waarschijnlijk nog veel sneller gaat als dat het al doet voor mijn gevoel en de laatste paar weken zo voorbij zullen zijn. Ik ga dus nog even giga genieten van mijn tijd hier en jullie horen uiteraard wanneer ik precies weer in het land ben!

Groetjes,

Louisan

Reacties

Reacties

Lisan

Kom maar snel dan gaan we meeten! nog iets gehoord van je solicitaties?

liesbeth

Ga idd ook zeker nog genieten!!
En vergeet niet dat er ook heel wat mensen weer blij zullen zijn als je terug komt.
Ook daar mag je je op verheugen.
En al wat nieuw is en je geleerd hebt neemt niemand je weer af.

Op naar een nieuw buitenlands avontuur ?!
Dat je t daar naar je zin hebt dat was denk ik de meeste mensen duidelijk.

Dus voor nu : leer,geniet, en neem het ervan ....nu kan t nog!

Hartelijke groet :
Liesbeth Vos.

Els

Hela, felle meid. Laat je me weten wanneer je in Nederland bent? Ik ben ook bijna van m'n drukke job vanaf... Het zou wel eens kunnen lukken, dat ik 14 e kom naar uw thuisbasis. Saluuuuu. ( nu kan je al e woordje Frans)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!